”LEARN FROM YESTERDAY, LIVE FOR TODAY AND HOPE FOR TOMORROW”

Lycka och kärlek, hat och vrede, glädje och trygghet, sorg och rädsla är alla känslor som kommer inifrån oss och känslor som livet alltid kommer att bjuda på. Vissa är lätta att tillåta medan andra är känslor vi bara vill knuffa undan, men trots att känslor kan vara obehagliga för stunden är det något som finns inom oss och något vi bör acceptera för att inte tappa bort oss själva i förtvivlan.


Perfekt är ett ord som de flesta stävar efter att bli, det betyder att du inte har några fel och helt enkelt är en felfri människa. Men det kommer man aldrig bli, det är mänskligt att göra misstag.


Det finns många svåra handlingar i livet som varje individ går igenom flera gånger under sitt liv och ett av dem är just att släppa taget och gå vidare. Detta är bland det svåraste man kan gå igenom.


Att släppa och gå vidare är något som vi alla känner igen oss med, vare sig vi vill det eller inte. Att släppa taget är inte alltid negativt, att släppa taget är även en styrka. Styrka genom att kunna fortsätta leva livet trots det man hållit fast i.

Gårdagen är något som redan hänt och hör till det förflutna, det är inte något du kan komma tillbaka till. Det kan handla om något du gjorde igår som du ångrar och på så sätt kan du lära dig av det, det är på det sättet människan utvecklas steg för steg. Men du kan däremot lära dig av allt som händer och kan göra annorlunda beslut och agera på andra sätt nästa gång i en likande situation.

 

Att man ska leva för dagen, är någonting man alltid fått höra. Det är i nuet vi lever och man ska se till att göra det bästa av situationen och alltid se världen med ett leende, se till att man gör minnesvärda stunder av allting.

 

Man ska hoppas på att det finns något gott med morgondagen, att det finns alltid ett ljus. Man ska försöka se det positiva istället för det negativa, och be för att man får en fin morgondag. Alltid blicka framåt för ljusare tider.

 

Det som löser sig till slut är som sagt allt tråkigt och negativt i vår värld. Det kan vara ett bråk, eller ett kärleksgnabb eller liknande. Men på något sätt löser det sig alltid med hjälp av livet, vi hittar andra vägar att göra oss lyckliga och hittar andra spår att följa för att komma så långt ifrån den ”skit” vi nyss befann oss i.


om man är i en jobbig situation, så ska man fortsätta försöka tills man kommer ur den’. Ibland har man det jobbigt och behöver en anledning till att fortsätta anstränga sig. ”Att gå genom helvetet” syftar ju förstås inte på att bokstavligt gå genom helvetets eldar, utan att man går igenom eller upplever hemska svårigheter. Det är viktigt att inte jäkta och lägga allt sitt krut på att ta sig ur det så kallade ”helvetet”, utan snarare försöka finna sig i det och rida ut stormen.


'Jag har ingen rätt att vilja förändra andra om jag inte själv är öppen för förändring'




Kommentarer
Postat av: Emma

Tomma ord. Googla de olika styckena så finns allt det som du klistrat och knåpat ihop till ett blogginlägg där. Visst kan man låna texter och så vidare för att man tycker att de stämmer in. Men det här kändes bara fejk och falskt....



Vet inte allt som hänt och har ingenting med saken att göra heller. Men är nog inte den enda som är nyfiken, men kanske en av dom få som vågar framföra en åsikt! Tycker du har skött dig rätt snyggt ändå med tanke på omständigheterna genom att hålla en låg profil på hela situationen. Men samtidigt visar det rätt mycket på att du helt enkelt inte bryr dig något vidare. Men och andra sidan så är det väl till din fördel att du klarar av att leva och må så gott trots det du utsatt andra för. Men för andra anses det bara som riktigt sjukt..

2012-01-23 @ 11:02:22
Postat av: madde

att jag inte bryr mig något vidare? Och att jag kan leva och må gott? .. Så himla fel. Jag har mått SKIT och mår fortfarande dåligt över allt som har hänt. DOCK är jag inte som alla andra och delar med mig av hela situationen på min blogg. Verkar ju ha blivit en trend att göra så. Men det är min blogg, och här skriver jag vad jag vill. I min blogg skriver jag om vad jag gör på dagarna i princip. Inte någon jävla skvallerblogg. Och jag valde att hålla detta utanför bloggen för jag tycker inte att det är nödvändigt att personer som jag inte känner ska ta del av det. Nu vet jag att det är en hel del personer som skrivit ut en himla massa saker. Okej, fine.. helt upp till dom. Men jag känner bara att det är väldigt omoget och sitta och tjaffsa med varandra genom bloggar. Men jag förstår att dom gjort så och det är ju självklart deras eget val att göra det. Dom kanske mår bättre av det? Har ingenting att säga om det.



Och när du skriver att jag klarar av att leva och må gott trots allt som har hänt..... Klart jag försöker leva mitt liv som vanligt. Umgås med personer som får mig att må bra, Göra saker som får mig att tänka på annat. Och självklart bryr jag mig. Jag har tagit åt mig av allt och nu har jag lagt det bakom mig. Livet går vidare. Man måste försöka trots att det är svårt och jobbigt. Men man kan inte heller stänga in sig själv och grubbla i flera veckor. Bara ta nya tag och göra bättre ifrån sig. Det är iallafall min åsikt.

2012-01-23 @ 13:55:12
URL: http://nyyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu