-

For iväg med mamma lite här och var tidigare. Har köpt mig ett datorfodral, en sovmask och lite sånna saker. Välbehövligt inför resan eftersom datorn ska med. Sen ville jag ha en sovmask också.. Skönt att ha om jag lyckas somna på flyget och bussen. Reser ju över natten så. Bara en ynka liten månad kvar. Fan vad skönt att lämna skit luleå för ett tag. Tror ni jag ska må nå gott?! jamen nånting! Längtar tills jag får gå på hamam!!! Ni som varit på det vet ju hur underbart jävla skönt det är. Och ni som ska besöka turkiet, Ni MÅSTE testa. Ni lär inte ångra er :)

Har precis sett oth och nu tänkte jag se någon film :)
Skönt att bara ligga i soffan och göra absolut ingenting.

Ni som inte vet vad hamam är för något, Så tänkte jag visa!

Hit brukar jag gå. Rekomenderar det verkligen.

Först får man gå in till en "ångbastu" kan man väl kanske kalla det. Där inne får man lägga sig på en varm marmorhäll där får man en peeling över hela kroppen samt skummassage. Dom skrubbar bort alla döda hudceller. (Låter äckligt, jag vet) Men brännan blir finare och håller längre. Tummen upp för det. Och just på kleopatra hamam så är man uppdelade tjejer för sig och killar för sig. Eftersom man endast har på sig bikinitrosor så skulle det nog vara ganska så obekvämt med en kille som ska peela hela ens kropp. Haha!

Efter den otroliga skummassagen är det dags för ungefär 20/30 minuters oljemassage. HELA KROPPEN och ansiktet. Det är riktigt skönt. Jag somnade nästan sist. Gud vad gott jag mådde då alltså. En till sak som är bra med kleopatra hamam är att det ligger precis vid stranden. Så när allt är klart trallar man bara ner dit och solar resten av dagen. Då har man redan olja på hela kroppen och brännan blir mycket bättre som sagt.

Man kan även lägga till och ta ansiktsmask, manikyr, pedikyr osv. Det kommer jag göra denna gång.

Hela processen tar cirka 2 timmar. Och priset för det här brukar kosta ungefär 35-40 TL, Alltså 180-200 svenska kronor. Inte alls dyrt, och värt varenda krona.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu